måndag 29 november 2010

morgon

erik och martina har precis sprungit till bussen och vi har ätit frukost. jag älskar morgonar. det är så lugnt och skönt. barnen kollar på bollibompa, eller iaf lovis, alma leker med sina dockor. erik och martina har sovit här i natt för tobias är i västerås på kurs. lyckligtvis bara en natt den här gången. han var borta hela förra veckan också. fast då var han i stockholm på kurs. erik och martina bodde här då också. jag är alldels för feg för att sova själv. tur att jag har lillebror!

nu är nästan alla julklappar inhandlade. jag ska ner en sväng i veckan och ta det sista. jag har iof tobias kvar, men jag tror jag ska skicka efter en grej till honom. skönt att ha det klart, så man slipper åka in när det börjar bli mycket folk. jag fattar inte hur man ska ha tid med sånt här när man jobbar!?! hur hinner man med att handla? jag har likosm aldrig jobbat på riktigt, så jag vet inte. när jag pluggade passade jag alltid på att göra sånt på lediga dagar. men nu ska jag ju jobba heltid. jag vägrar att åka till ica maxi runt 16-17 när det är som värst med folk. det får vli bli att åka dit runt 21 istället. nu är vi alltid där kl 8 när de öppnar :).

igår lockade jag lovis hår. hennes kompis på förskolan hade lockat sitt hår en dag och lovis var så klart väldigt avis. så vi provlockade en gång inför lucia. det vart ovanligt och väldigt fint.

5 kommentarer:

  1. Sötfia, va gullig hon är i lockigt hår! Och hon ser såååå stolt ut också :-)

    SvaraRadera
  2. Åh så underbart söt hon blev i lockigt hår! :)

    SvaraRadera
  3. Haha vadå du har ju barnen och katten så då är du ju inte själv :)

    SvaraRadera
  4. ja visst var hon, hon tyckte även själv att hon var väldigt fin!
    men sanna de kan väl inte försvara mig från inbrottstjuvar heller! :)

    SvaraRadera
  5. Haha gullegryn! Jag har ju bott själv sen jag var 20 ;)

    SvaraRadera