onsdag 24 november 2010

juletider


nu börjar julen verkligen smyga sig på. jag har adventsstädat, börjat sätta upp ljusstakar och ikväll åker även julgardirnerna upp. jag och alma var och handlade en hel del julklappar och på söndag ska vi bjuda våra familjer på adventsfika. jag ska baka massa gott!

syskonen bus är här idag igen. jag tror att det bara är då jag har tid att blogga :). de leker för fullt inne på lekrummet, massa tok som vanligt. madicken har också väldigt roligt när de är här, eftersom hennes bästis malte (deras hund) också brukar vara med. de jagar varandra som galningar och det är oftast malte som får stryk! snart kommer även mamma och pappa hit för att få sig lite mat.

ibland funderar jag på vad det är för yrke jag valt. man får hanka sig fram på vikariat, då det är svårt att få ett fast jobb, och lönen är skitdålig. visst tjänar vi lika mycket som många andra, men då kan man ju undra om det är 3½ års studier för de yrkerna. om man blir belånad för resten av sitt liv för att tex. sitta i kassan på ica. nej jag skulle inte tro det. lärare borde, med tanke på vad en lärare gör, ligga på toppen bland högavlönade. men nej då, istället ligger de på botten. men självklart har jag inte valt yrket för att tjäna pengar. det är den enda jag kan tänka mig jobba med för resten av mitt liv. så är det bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar