lördag 20 november 2010

lussebak och fotostudion


det är ett himla liv här hemma då barnen söderberg är här. men det är ett bra liv, lovis har alltid såå roligt när de här och jag får mer gjort när de är här. de underhåller varandra, även alma är lugn och kan leka även om hon leker för sig själv. brevid dem. så jag tycker bara att det roligt att de kommer hit. idag har vi bakat lussebullar. väldigt mysigt var det. bullarna blir aldirg så fina som när barn gör dem. goda vart de också. alma åt mest av degen och fick inte till någon bulle, men hon hade iaf roligt. längtar ännu mer till julen drar igång på allvar nu. tänk att det är första advent nästa helg. mys!

förra helgen var vi i fotostudion med emma. vart såååå nöjd med bilderna. då jag vart väldigt missnöjd på lovis "dagisfoto" (fotografens fel, inte lovis), fick de här underbara bilderna ersätta dem. här kommer ett smakprov, men gå in på http://karlssonsbilder.blogg.se/ och titta på fler!!


nu vet jag äntligen vart jag ska jobba och när jag börjar. den 3 januari börjar jag jobba på filurens förskola här i kvarnsveden. det kommer nog bli jättebra. det är en liten förskola på 15 barn i blandade åldrar. det känns som en väldigt mysig förskola. jag längtar efter att börja jobba, men det kommer vara väldigt jobbigt i början att vara ifrån lillan. men man vänjer sig ju. hon är iaf äldre än vad lovis var när vi lämnade bort henne...

nu ska vi snart gå till forum och kolla på teater. nils karlsson pyssling. förra månaden var det klas klättermus. väldigt behändigt att kunna gå och titta på teater. det var ett bra val av oss att köpa det här huset :).

3 kommentarer:

  1. Gud vad fina kort på ungarna! Och herreguuuud vad dom blir stora fort! Man hinner ju knappt blinka innan dom går!!

    SvaraRadera
  2. Kikade på bilderna på Pems blogg, de var ju jättefina bilder! Vilka prinsessor ni har :-)

    SvaraRadera
  3. ja visst har vi :)!!
    jodu sanna här går det undan. det är helt galet att lovis snart fyller 4 år!

    SvaraRadera