lördag 16 oktober 2010

lek bland lönnlöven

vi tog en promenad ute i ängesgårdarna härom dagen och hittade en riktigt stor lövhög. löven hade rammlat ner i ett dike och lovis hade löv högt över knäna. båda ungarna hade hur kul som helst bland löven. jag måste köpa mig en lönn. det blir ingen riktig lövhög utan lönnlöv.

jag önska jag kunde photoshopa bort sandlådan i bakgrunden...




det vart en riktig mysmorgon det här. jag sitter här med en kopp te och tända ljus omkring mig. jag brukar inte tända ljus när alma är vaken men ingen lampa i vardagsrummet funkade, så vi hade inget val. när jag väcktes imorse av att alma började böka, stod kl på 06.10. jag vart verkligen överlycklig över att få sovmorgon så här på söndagsmorgonen. underbart när man får sova någon timme extra.

igår hade vi en toppendag dag, en sån där dag som verkligen påminner mig hur underbart det är att bo här i borlänge. susanna med barnen var här och även vår svägerska och ena brorsbarn kom förbi en sväng. barnen lekte förfullt och vi pratade om massa trevliga saker. jag älskar att vi kan träffas när som helst utan världens planeringar.

sen måste jag ju sända ett extra tack till AMANDA som räddat julefriden här hemma ;). lovis har önskat sig en tiana-barbiedocka (prinsessan från "prinsessan och grodan") jättelänge. jag har tänkt att jag ska köpa den närmare jul, men när vi var på BR för att köpa presenter åt alma gick vi förbi barbiehyllan och där fanns den inte. jag frågade på en gång om den och den var så klart slut och de skulle inte ta in den igen. PANIK! fick en lista på vart den fanns runt om landet. det fanns en kvar i västerås, men när jag ringde dit hittade de den inte. den fanns heller inte på barnens hus här i stan. i fredags kom jag på att amanda jobbar på toys i västerås varannan helg och hon ringde jobbet för att höra om det fanns någon kvar. ibland ska man ha tur, för det fanns EN kvar som de la undan till amanda! guuu va glad jag blev!!tack vare amanda kan nu lovis få den julklapp hon önskar sig mest.

idag får vi besök av marit. det ska bli väldigt trevligt! var länge sen vi träffades nu..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar