onsdag 3 augusti 2011

panel och början av ett tak


tänkte hinna med ett litet blogg inlägg innan jag ska vara på jobbet 06.15. öppnar idag, blir helt förvirrad när jag inte går mina vanliga tider, men väldigt skönt att det är torsdag och inte onsdag idag. nu är all panel uppsatt, förutom på framsidan. det är väl också den pilligaste biten. då jag är sjukt höjrädd anställde jag erik och martina till att fixa taket. de är nästan klara men ska komma hit på fredag och göra det sista. nu är det tyvärr bara sådana saker jag behöver hjälp med kvar att göra. så vi får väl se när tobias kan undvara sin tid till att hjälpa mig. ska iaf låta barnen hjälpa mig att måla på panelen en gång till, så är det fixat och barnen får också känna att de har gjort något. bara ta av dem alla kläder och låta dem gå loss på färgburken! :)

lovis och alma bråkar sjukt mycket. endera river, slår eller nyper alma lovis eller så retar lovis alma tills hon ligger på golvet och grinar. så är det hela dagarna. MEN! på kvällarna när jag lagt dem i sina sängar och jag gått ner, hör jag, varje kväll, små tassande steg på övervåningen. sen hör jag hur lovis läser för alma, de leker med sina mjukisdjur, sjunger elller bara ligger och pratar. då är det bästa kompisar!

nu är det bara 2 jobbdagar kvar. men det känns som flera veckor. är sjukt trött och kan inte längta mer till på fredag eftermiddag. vill bara vara ledig!

1 kommentar: