tisdag 23 augusti 2011

kalas!

nu är den klar. eller iaf nästan. lite målning och några plankor till ska dit. men sen så! vi inredde iaf i lördags, så att barnen hinner leka där ett tag innan snön kommer. lovis ville genast flytta in i stugan. inte skulle hon bo i huset mer heller. nej nej, lekstugan var hennes nya hem. hon har iof inte försökt att sova där än, men jag tar det ändå som ett bra betyg. det leks i stugan varje dag så jag är verkligen glad över att jag gjorde det i år. men jag skulle aldrig ha klarat av att bygga den om jag inte fått hjälp av tobias med fönster och dörr. och heller inte om erik och martina inte hade slitit med taket. så tack för det! här kommer en hög med bilder från lekstugekalaset vi hade i söndags.



fönstret är nog en av de roligaste sakerna med lekstugan. öppna och stänga..

välkommen in i snickerboa, som lekstugan så fint heter. skylten har susanna gjort.

en bit av den fiiiina dörren :)

"laga mat"hörnan

den snygga brödrosten köpte jag på loppis. matchar perfekt i stugan!

lek!

en bänk som man kan sitta och äta på, eller ligga och vila i


idag fyller jag år. inte mycket att hurra för måste jag säga. men jag fick iaf en fin present av tobias. ett belgiskt våffeljärn. så i dag har det ätits våfflor! jag gjorde så klart efter leilas recept på 7 varianter på belgiska våfflor. vi provade 4, hallon&kokos, blåbär&citron, mörk choklad och sen den allra godaste med dumle och banan. mums! måste även säga att det är himla skönt att vara tillbaka på jobbet igen. även om det var roligt att jobba på ett annat ställe i somras, så tycker jag om mitt jobb allra bäst. vill vara kvar där länge! synd bara att jag för tillfället inte kan gå ner i tid där. det är det enda negativa. men för utom det älskar jag mitt jobb.

4 kommentarer:

  1. Superfin MIA!!!!! Duktiga du!!!

    SvaraRadera
  2. Jättefin lekstuga! Vad duktig du är. Du får gärna komma hit och bygga en om du har lust ;-)

    SvaraRadera
  3. haha, nja karin jag tror det räcker med ett bygge. så roligt var det inte :D

    SvaraRadera
  4. Det var nog den finaste lekstugan jag sett! Du är grymt duktig. Och grattis i efterskott, hoppas du hade en underbar dag! Kram

    SvaraRadera