onsdag 17 augusti 2011

snart färdigt



nu är det inte mycket kvar på lekstugan. eller inte så mycket stora grejer iaf, mycket småfix. jag har tänkt att den ska vara helt färdig på söndag och då ska lovis få ha invigningskalas i den. jag är ledig den här veckan för att skola in alma på hennes nya förskola, så jag får iaf ganska mycket gjort om dagarna. men det är mycket jag behöver hjälp med så här på slutet också. tobias fick tex. hitta på en nödlösning för att sätta in fönstret. hela lekstugan är ju alldels sne, så det var inte bara att sätta i. jag måste säga att jag är ganska stolt över mig själv. jag har byggt en dörr och en bänk helt själv. utan det minsta hjälp. trodde jag aldrig att jag skulle klara av :). nu skulle jag ju aldrig visa min lekstuga för en snickare, men det är ju en helt annan sak!

alma hjälper mig att bygga en dörr

förra veckan fick jag ha lite semester och då åkte vi på en liten minisemester. vi åkte till stockholm och hälsade på min tremänning rosie och hennes familj. sen tog vi färjan över till åbo och gick en dag på mumindalen. hur mysigt som helst!! allt var så fint uppbyggt och välgjort och jag kommer definitivt åka dit igen. alma var helt lyrisk hela dagen och ja det var nog lovis också. på kvällen åkte vi tillbaka till stockholm och gick även en sväng på junibacken. det var också jättebra. sagotåget var såå fint!

det fina muminhuset

2 kommentarer:

  1. Hej! Ja, jag kunde visst inte hålla mig borta längre :) Vilken fin lekstuga! Och vad duktig du är! :D Sen är jag lite avundsjuk på mumindalen, blir garanterat en tripp dit nästa år :) Kram!

    SvaraRadera