söndag 7 augusti 2011

regning söndag

jaha då blidde det regn idag. jag som skulle lämna bort barnen för att fixa massa på lekstugan. trök! man kan ju hoppas att det ger med sig snart, men det ser inte riktigt så ut. det blir att åka och handla lite smågrejer istället då. ska ha lite hyllor och annat smått och gott. erik och martina skulle lägga pappen på taket idag också, men det går väl inte heller. tror att taket helst ska vara torrt när det läggs på. jag har iaf målat invändigt, det blir inga innerväggar utan jag målar bara baksidan av panelen. jag borde ju kunna måla det en gång till fast det regnar. ska fråga tobias.

igår gjorde jag min största uppoffring hittills som mamma. jag tog med lovis till säterdalen och kollade på eric saade. vi stod långt fram på ena sidan av scenen och hade sådan tur att det stod en soptunna där. så där kunde lovis sitta, vilket var väldigt bra för min rygg. efter han sjungit manboy höll lovis på att somna. men då gick vi längre bak och började dansa istället. då gick hon nog in i någon andra andning och vi stannade till slutet så att hon fick höra popular. hon var nog lite för liten för att gå på konsert, men det var ändå en upplevelse som hon inte kommer glömma i första taget. hon var jättenöjd med kvällen. så jag måste väl säga att det då var värt att lyssna på dålig musik och titta på en töntig konsert i 1½ timme.



3 kommentarer:

  1. Med tanke på vem som ser gladast ut på den översta bilden så tror jag nog att du åkte dit mest för din egen skull Mia, bara för att du tycker att han är såååå snygg!

    SvaraRadera
  2. haha, ja det har du nog rätt i sofie. riktigt sexig är vad han är! :)

    SvaraRadera
  3. Hahahahahahahahaha jag dör av skratt! Vad kul att du hade det bra i Åbo, och dessutom att du fått se din älskade saaaaade ;)

    SvaraRadera