tisdag 20 september 2011

skogsmänniskan



ska snart iväg på TRAS-utbildning. den börjar idag och jag känner mig inte ett dugg upplagd. känns som om jag inte gjort annat än tjatat, bråkat och gnällt idag. sådana dagar är det värsta med att vara förskollärare. när man har barn som verkligen inte lyssnar. nej nya tag och lite choklad så ska jag nog orka med 2 timmar föreläsning och diskussion. känns lite som att vara tillbaka i skolan och det känns då inge kul. det är såå mycket roligare att jobba, även om man saknar de lediga dagarna.

härom veckan tog jag med alma och lovis till skogen. vi har nog inte varit där sen i våras. alma gillade det inte. hon bara grina. jag tror det var för att det var svårt att gå, för hon var nöjd när vi åt matsäck. vi får väl gå dit fler gånger så att hon vänjer sig lite.

nu längtar jag väldigt mycket till första helgen i oktober då jag emma susanna minna och tova åker till ullared. ska bli väldigt roligt. och några dagar efter det fyller min trollunge 2 år!! galet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar