onsdag 28 september 2011

just nu vill jag verkligen gå ner i tid och vara hemma mer med mina barn. känns som om jag missar så mycket av deras vardag. jag tycker verkligen om mitt jobb, men känner att barnen är för mycket på förskolan och för lite hemma. en 4-dagars vecka vore perfekt. man kan ju hoppas att det kan bli så inom en snar framtid. jag måste ju dessvärre få en tillsvidaretjänst först. men förhoppningsvis ska inte det heller vara så långt borta. det låter som om jag får vara kvar på filuren iaf. det känns superbra. vill absolut inte flytta på mig. jag håller iaf tummarna för att allt det där löser sig. så jag får mysa mer med mina små.

på lördag är det äntligen dags för shoppingtrippen till ullared. jag är så stolt för alla pengar jag lyckas lägga undan. trodde inte jag skulle kunna spara undan så mycket då jag är världens "slösa". nu låter det som om jag sparat ihop en hel förmögenhet, så är inte fallet. men det är duktigt för att vara mig.
tydligen finns det ett panduro outlet där nere också. himmelriket för mig! jag hoppas kunna handla mycket där.

däremot kommer jag sakna prinsessan och trollungen otroligt mycket. det är ju under helgen man hinner med dem ordentligt. men jag har tagit semester på almas födelsedag iaf, och då blir det mys hela dagen lång.

senast jag var på gekås. det ser ut både på lovis och tobias som om det var 100år sedan. men det är ganska precis 4 år sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar