tisdag 20 september 2011

fikasugen


jag kanske inte kan påstå att jag är fikasugen så här på morgonkvisten, men jag är väldigt baksugen. jag har masoor med päron och äpplen i kylen som jag vet att vi inte hinner äta upp. det blir nog storbak i helgen. jag har ett recept på saffransmuffins med päron och valnötter som är gudomliga. jag får göra massor och frysa in. ge bort lite också kanske, till dem jag fått frukten av.

idag har jag öppnig och jag brukar verkligen inte tycka att det är jobbigt, just för att man får gå hem tidigt. men efter en ljus sommar måste jag såga att det tar emot något så fruktansvärt att stiga upp. det är kolsvart ute. jag är sjukt trött och sjukt mörkrädd. varje vinter vänjer jag mig en aning vid allt det mörka, men så här i början är det hemskt.

igår började då min TRAS-utbildning. jag undrar hur många i gruppen jag är hatad av!?! 80& av de som var där, var helt emot det där med TRAS. jag däremot kan för det första inte fatta hur man kan gå in med den inställningen när man inte jobbat med det och för det andra tycker jag att det är ett jättebra redskap. bara för att det är nytt behöver det väl inte vara svårt!? mot slutet av den stora gruppdiskussionen kändes det som om jag bara satt och käftade emot alla dumma kommentarer som hon som höll i allt fick. nej jag blir så irriterad på negativa människor.
det kändes föresten lite som att vara Västeråsare bland massa Eskilstunabor. det är nog bara Västeråsare som fattar vad jag menar med det, men jag kan säga kort och gott att kom det negativa kommentarer, dumma argument och konstiga frågor eller om det blev "bråk" på föreläsningarna, så var det alltid från Eskilstunabor. Inget ont om folk från Eskilstuna, det var bara ett fakta.

nu är lovis inne på sin 5:te penicillinbehandling. jag har för mig att det inte ska vara bra att äta så mycket pennicillin och det är därför läkarna skickar hem små barn med tex öronvärk, men vad vet jag.

3 kommentarer:

  1. Jag förstår precis vad du menar med Eskilstuna :) Förresten, vilket tjusigt fat de läckra bakelserna står på! ;D

    SvaraRadera
  2. men gudars vad gott det där såg ut då=) skulle gärna komma och hälsa på med flickorna snart, var så länge sen jag var hem till er nu =) kram Linda

    SvaraRadera
  3. maria: ja visst är det helt underbart fint :). det används flitigt ska du veta!
    linda: ja ni är välkommna! var länge sen vi sågs.

    SvaraRadera