söndag 18 september 2011

jag har läst igenom min gamla blogg den senaste veckan och det är verkligen sjukt roligt att gå tillbaka och läsa. det finns massor av saker jag aldrig skulle ha kommit ihåg om jag inte skrivit det där. så jag känner att jag måste försöka lite mer med det här.

helgen har varit intensiv men väldigt trevlig. vi har varit på både kräftskiva och 30-årsfest. nu är jag med andra ord helt slut, men ska snart iväg till storebror och plocka päron, plommon och vindruvor. jag hoppas det är upphåll ett tag till för jag är tyvärr inte körduglig.

den senaste tiden har kretsat väldigt mycket kring lovis och hennes problem med att kissa. hon har haft sen hon var ca 2½ år med jämna mellanrum haft urinvägsinfektionssymptom. men det har inte visat bakterier förens förra hösten. då hade hon det en gång, men vi var in ett par ggr till efter det men då visade det heller inget. i mitten av juli var vi in igen och det visade då att hon hade urinvägs. efter det har det kommit tillbaka 3 ggr. så 4 penicillinkurer har hon ätit på mindre än 2 månader. jag har ringt och ringt och tjatat och tjatat för att få komma in och få en ordentlig undersökning. förra månaden ringde de och sa att vi skulle få en tid i november. i november! vilket skämt tyckte jag och ville bara grina. men lyckligtvis fick de ett återbud och vi fick komma redan i onsdags. härligt! doktorn undersökte henne noggrant och hade sin misstankar. han trodde att det var tarmarna som inte gjorde sitt jobb, så vi fick en magmedicin bla. de har även beställt ett ultraljud så de kan utesluta att det inte är något fel på hennes njurar eller urinrör. jag måste säga att jag känner mig en aning lugnare och om de inte hittar något fel på ul kan jag nog tro mer på det där med tarmarna.

alma ska alltid ha all de där sakerna med sig när hon sover. man kan ju tycka att det skulle räcka med en filt och tutte...

lovis övar sig inför en framtida karriär som fotomodell

1 kommentar:

  1. Helt rätt inställning, skriv mer , när du har tid över :P Jag är alltid inne och läser och den där jäkla sofie har ju helt lagt ner sin blogg ;)

    SvaraRadera