söndag 19 december 2010



jaha då var det 4 dar kvar till julafton då. nedräkningen pågår för fullt här hemma. lovis längtar och längtar. hennes hjärna går på fullvarv av tankar och funderingar kring julafton. jag bara njuter. njuter av sista ledigheten. vi gör så lite ansträngningar som möjligt, går mest hemma och myser.

lucia är väl en mysig högtid! på luciadagen var det firande på lovis förskola. det märktes verkligen att hon går på en större avdelning i år. det var ju faktiskt barnen som sjöng, inte personalen ;). de sjöng jättemånga sånger och var superduktiga. dagen efter var vi hem till emma och firade lucia. vi fick en smaskig frukost och barnen hade luciakläder. vi försökte ta en bild på alla barnen, den ni ser var den bästa jag tog. det är ju en aning svårt att få 5 barn att sitta stilla! bilden är mörk och mina barn ser ju tyvärr ut att vilja gråta vilken sekund som helst. men de sitter iaf still! :)

idag blir barnen söderberg här hela dagen. jag tyckte att de kunde få jullov från idag, när vi ändå bara går hemma. jag ska passa på att tillverka julgranspynt när barnen leker, för imorn ska vi klä granen. vi har inte haft någon gran på flera år och de pynt vi köpte för typ 7 år sen kan jag inte påstå att jag tycker duger i vår gran i år. och eftersom jag varit pank blev det att tillverka av sånt jag har hemma. det är tur att jag köper pysselgrejer så ofta!

i eftermiddag ska jag gå på kupolen med emma. utan barn. det är så skönt att åka iväg själv ibland. då kan man bara ta det lugnt och gå runt och titta på saker, utan att känna stress. jag ska handla några få julklappar jag har kvar, lite pyssel och lite mat som behövs. sen ska jag inte in på en endaste affär förens efter jul. då blir det väl att trängas på mellandagsrean istället!

1 kommentar: