fredag 10 december 2010

första granen på plats


nu har jag fått upp mina fiiina hemmagjorda gran! den står och förgyller vår, annars så tråkiga, hall. idag ska nog lovis få klä sin lilla plastgran också. sen är det bara den stora granen kvar. men det får bli lite närmare julafton.

idag har jag varit och hälsat på mitt blivande jobb. det verkar mycket trevligt. allt förutom personalrummet som var en liten skrubb. men trevlig personal och de få barn som var där verkade så snälla så. det var även bra arbetstider. tidigast 6.30 och senast 17.15. att jag sen har 4 min gångväg dit gör ju heller inte det hela sämre. jag kommer säkerligen att trivas.

förövrigt har jag en riktig klätterapa här hemma. alma är helt galen och ska klättra på ALLT som man kan klättra på. idag ramlade hon och slog sig på ögat och häromdan fick hon fläskläpp. jag med mina nerver ska inte ha en klätterapa till barn. det passar sig liksom inte. lovis har alltid vara så lugn och aldrig klättrat, så det här kom verkligen som en chok :). när hon ramlade och slog i läppen trodde jag att hon haft sönder hela munnen och var säker på att vi skulle få åka in och sy. det blödde nå så fruktansvärt och när jag kollade i munnen såg det hemskt ut. men det var tydligen bara svullet för när tobias kom hem 15 min senare hade svullnaden lagt sig och det var inte mer än två bitmärken. hysterisk hann jag iaf bli, men jag höll mig lugn tills tobias kom hem och tog över. då bröt jag ihop. haha, duktigt det iaf.

nu ska jag och lovis göra egna pitabröd. lovis, som numera är bollibompa-galen, vill överaska tobias med mat. som de gör i barnprogrammet "överaskningen". vi ska även göra godisglass till efterrätt. det blir nog gött!

vår klätterapa

3 kommentarer:

  1. Usch va jobbigt med en klätterapa, men hon har garanterat superskoj!

    Det vore jätteroligt om ni kom och hälsade på hemma på gården nån dag. Vi åker upp ikväll och Fabian/barnen stannar till söndag eftermiddag, jag stannar till tisdag eftermiddag. Vi har inget särskilt planerat förutom att åka skidor så det kan vi ju göra lite när som, kom när ni vill!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Haha! En sprucken läpp lyckades I få i förrgår... Jag skrek att J skulle hämta sin mamma (sjuksköterska), och var helt säker på att vi skulle behöva åka till akuten... Han hämtade aldrig sin mamma och ganska snabbt log I och allt blod började lugna ner sig... Tur att sånt där händer när jag inte är ensam hemma i alla fall... :-)

    Kul att ditt jobb verkar bra! Skönt att du slapp söka... Har lagt ut ett par hintar och hoppas på samma sak...

    Nu ska jag se Idolfinal! Ha det så mysigt i helgen med allt julmys!

    Hälsningar från sjukstugan! (3 av 4 är sjuka)

    SvaraRadera
  3. trevligt det var att träffas idag jennie! lovis och mia leker verkligen jättebra :).

    men karin va ni är sjuka hela tiden! det är ju helt otroligt. ja det är ju så jobbigt att man ska bli så hysterisk när de gör illa sig... lycka till med jobben!

    SvaraRadera