lördag 4 december 2010

godisbak


lovis har en paketjulkalender. varje dag ligger det en ny sak i julstrumpan. men jag vill inte ge henne små skräpsaker bara för att hon ska få något varje dag, utan ibland får hon en lapp där det står något roligt vi ska göra. jag har liksom inte råd att köpa 24 ordentliga saker, speciellt inte när alma självklart också ska ha. men igår fick hon en blockchoklad och ett litet recepthäfte med julgodis. därifrån fick hon välja 2 saker vi skulle baka. de här klubborna var verkligen en hit! superenkla att göra och lovis kunde göra dem nästan helt själv. goda blev de också!
idag får hon en slant och en lapp där det står att vi ska gå på julmarknad. hoppas honb lir glad för det också.

nu är det mindre än en månad kvar av min mammaledighet. jag har nog inte riktigt fattat att jag ska börja jobba snart, för jag har fortfarande inte ring mina blivande kollegor. vilket jag måste göra nästa vecka. får inte glömma. det vore ju kul att gå dit och hälsa på innan jul. så slipper jag vara så nervös när jag ska börja.

ja så var det andra advent då. julen springer ifrån oss. men det är ju ändå nu innan julafton som är den bästa tiden. alla förberedelser. mycket härligt. idag ska jag nog fixa upp min "alternativa julgran" (som de kallade den i tidningen jag såg den i). självklart ska vi ha en vanlig gran också, men det blir aldrig för mycket julpynt! nu ska vi äta saffransscones och senare idag ska jag och lovis göra lite saker för oss själva. först julmarknad vid gammelgården och sen ska vi kolla på mitt kusinbarn emelie som har dansuppvisning i forum. det händer ju massa saker här i kvarnsveden :). (den största anledningen att jag tar med mig lovis på dansuppvisning är för att hon själv ska vilja börja med dans eller något liknande. det vore riktigt roligt!)

3 kommentarer:

  1. Gud vilka snygga klubbor det blev :)

    SvaraRadera
  2. Du är så himla pysslig! Jag förstår inte hur du hinner, ni verkar hinna ha så himla mysigt. Här är vi bara sjuka hela tiden. I hann gå på förskolan i tre dagar innan han blev sjuk igen (krupp, feber och förkylning)...

    Hoppas att vi ses i mellandagarna! Grattis än en gång!

    SvaraRadera
  3. En mycket smart idé till alternativ julkalender! och ni verkar få ordning i ert hus... trevligt:)

    SvaraRadera