tisdag 14 september 2010

under söndagen målade jag från 10.30- 21.00. jag kan lova att jag var helt slut efteråt. köket blev vitt, det var målat i någon ljus grön, och lekrummet blev mindre blått. lekrummet har en jättefin tapet (ni kan se den i bakgrunden på bilden nedan) men jag tyckte att den räckte som fondtapet så där blev det vitt på 3 väggar. sen hann jag även med att måla en kista till lekrummet och en tallrikshylla. allt annat jag hade tänkt göra hann jag inte alls med. jag hade skickat iväg familjen så jag skulle få lugn och ro under dagen, men tji fick jag. madicken skulle ju också vara med och måla! det slutade med att hon fick färg i pälsen, men den försvann som tur av sig själv.

annars är madicken världens sötaste katt. jag vet inte om det är för att hon är min eller om hon bara är otroligt söt, men helt galet söt är hon iaf! hon känns ganska lugn också, även om hon har väldigt vilda lekperioder. nej men jag tycker det funkar bra att ha katt, även om jag för ett år sedan aldirg kunde tro att jag nu skulle vara kattägare. får se om jag blir omvänd från hundmänniska till kattmänniska :)

jag skulle vilja lägga upp lite bilder på huset innuti, men jag känner mig inte klar och nöjd i något rum än. är så mycket små fix och så lite tid. men det kommer så småningom, det kan ni räkna med.

nu ska jag åka och hämta ut ett paket från hm, med kläder till barnen. sen får jag fikabesök!

det är ju sååå skönt att de vissa stunder kan leka bra tillsammans. stunderna är korta, men ack så sköna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar