tisdag 21 september 2010

madicken på jakt




kolasnitten är bakade och tevattnet varmt, bara en sambo som saknas. han är och handlar en ny cykelsadel. här i Borlänge stjäl man tydligen inte cyklar utan cykelsadlar. en aning galet. men det kan man kankse livnära sig på. vad vet jag.

som ni ser på bilderna har madicken börjat få vara ute. men bara med oss. hon blir helt galen och vild. jag får ont i magen. jag vill inte att hon ska springa bort, eller bli påkörd, eller slagen av någon annan katt, eller ett elakt barn, man vet aldrig. nej jag vill att hon ska vara hemma, inne i tryggheten. men jag vet att jag måste släppa ut henne. för hennes eget bästa.

igår kollade vi tapeter till vardagsrummet. nu vill jag inte längre tapetsera vardagsrummet. jag nöjer mig med att måla det vitt. jag tycker inte att det är värt att lägga 4000:- på tapeter. då kan jag lika gärna måla för 200:- och lägga resten på något trevligare. som möbler.

imorn blir det shopping i falun med emma och therese. trevligt värre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar