söndag 10 juli 2011

bygga lekstuga

nu blir det byggblogg här framöver. för jag ska nämligen bygga en lekstuga. alldels själv! susanna ska också hjälpa till, för sen är det meningen att vi ska bygga en hemma hos dem också. nu var det som sagt meningen att jag skulle bygga den helt själv, bara med lite hjälp av tobias hjärna. igår skulle jag göra botten, det gick inge bra. jag kunde inte såga själv för brädorna var för tunga. så det fick tobias hjälpa mig med. sen när jag skulle skruva fast dem så gick skruvarna bara sönder, så tobias fick hjälpa mig med det också. alltså kan jag inte påstå att jag gjort detta själv, utan tobias har gjort det. men nu är det bara resten kvar och det ska jag väl klara av. när alma sover middag ska det fortsättas att såga. jag antar att tobias får hjälpa mig ;).

måste säga att jag mest av allt ser fram emot att inreda den. men det blir väl framåt höstkanten skulle jag tro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar