söndag 5 juni 2011

fru mikaelsson blomström



jaha då var man fru då. låter galet gammalt! haha.
jag har fått höra av flera olika att jag borde börja blogga igen och jag tänkte att jag skulle göra ett försök. jag lovar inget, men som sagt ska jag ge mig på ett försök. den senaste tiden har bara kretsat runt bröllopet och alla bestyr som följer med det. jag har varit sjukt stressad, tappat hår, rasat i vikt och vid flera tillfällen kännt att jag nog rent utav struntar i det här bröllopet. men nu känner jag att det var värt det. för vi hade verkligen en helt underbar dag och allt var perfekt.

dagen flöt på bra, inge sterss, jag bara hade det skönt. åkte till frissan och sen vidare till sminkningen. emma var med och höll mig sällskap. sen åkte vi ut till ängesgårdarna och emma fotade mig och tobias. efter det åkte vi ut till torsång och kollade läget i församlingshemmet. där blev jag en aning stressad vid några tillfällen men jag höll mig borta så gott jag kunde. kl 17 hade vi vigseln och det blev också perfekt. precis som jag ville ha det. när vi gick in i kyrkan spelades "av längtan till dig" på piano, prästen var lagomt långdragen, susanna läste en bibeltaxt för lite mer variation, psalmerna var sommriga, jeff sjöng "bara om min älskade väntar" av nationalteatern helt perfekt, när vi gick ut spelades beatles "all you need is love". perfekt som sagt.

efter vigseln fortsatte festen. den blev också perfekt. lite långdraget under middagen kankse. men mycket god mat och gott att dricka. tårtorna som jag och susanna gjort blev perfekta, iaf smakmässigt :), talen var superfina, lekarna jätteroliga och brudvalsen, ja den kan jag väl inte säga så mycket om. jag och tobias var skitdåliga på att dansa, men vi dansade med kärlek!

så ja nu är man gift. känns inte så mycket mer annorlunda än förra veckan. jag kan ju inte direkt säga att jag i lördags bestämde att jag ville leva med tobias i resten av mitt liv. det bestämde jag för 4½ år sedan när vi fick vår lovis. men vi hade en helt underbar dag och det känns härligt att säga att jag är gift. gift med världens bästa man.

2 kommentarer:

  1. Fint skrivet, känner igen mig i känslorna, minus barnafödandet :)

    SvaraRadera
  2. Åhh ni var världens finaste brudpar! Tack för ett jättefint bröllop.

    Vad glad jag är att du börjat blogga igen!
    Kram

    SvaraRadera