tisdag 1 februari 2011

en prinsessa har fyllt 4 år..

frukost för en prinsessa
en väldigt uppskattad present från mormor och morfar
kalas!

idag är jag hemma och vabbar för första gången. det hade nog kunnat vara helt okej om sjukdommen varit feber eller förkyldning. men nejdå. magsjuka har vi fått. lovis kräktes en gång i morse över hennes ytterkläder när vi var på väg till våra förskolor. men sen dess har hon mått bra. alma däremot började kräkas för ca 2 timmar sen och har väl säkert kräkts närmare 10ggr. mina stackars flickor. men det är verkligen typiskt lovis det där. hon smittar alma, kräks en gång och alma blir jättesjuk! jaja livet är orättvist ;). tobias har så här lägligt åkt till västerås på kurs över natten. vi får väl se om han måste komma hem och ta hand om barnen när jag börjar...

nu har bröllopsplanerna tagt fart på allvar. det blev roligt nu när vi börjat lägga undan pengar och jag känner att jag kan köpa saker till bröllopet. vår ekonomi har ju verkligen satt stopp för det tidigare. i söndags var jag och emma på bröllopsmässa här i stan. det var väl inte så mycket att se, men ändå roligt att få lite tips. såg en ring jag verkligen gillade. det är mycket att tänka på och mycket som ska köpas för en dag. men jag är väldigt övertygad att allt är värt det. vi ska ju som sagt ha en väldigt snål budget på vårt bröllop, vi känner att det viktigaste är att vi kan bjuda alla vi vill och att det blir en rolig och uppskattad fest. jag behöver absolut ingen dyr klänning och vi lagar gärna maten själva (med hjälp från släkt och vänner då). tårtorna ska jag och susanna göra med glädje!

det var verkligen tur att jag hann en sväng till ica maxi mellan barnens kräkor. nu har vi underhållning för idag ocg imorn iaf. jag köpte tidningar till oss alla och årets julkalender på dvd. maten jag köpte har vi väl ingen större använding för :)

1 kommentar: