lördag 22 januari 2011

update

sitter och tjurar för att lovis inte är hemma. hon har sovit hos sin farmor och skulle ha varit hemma vid det här laget. men men. mitt fel så klart. alma tittar på pippi. vi passar på när storasyster inte är hemma och bestämmer. det är bara dora och bollibompa som gäller just nu. tröttsamt. alma har iaf bättre smak.

ja jag har börjat jobba och har inte mycket tid till annat än det och mysa med barnen, som ni kankse märker här på bloggen. men jag gillar att jobba. det gör jag. men det är fruktansvärt att vara ifrån barnen så pass mycket. jag hoppas på en 75% tjänst när den här tar slut. det är mer lagomt. annars drömmer jag om att starta en privat förskola. där man får jobba med dem man vill och få göra det man vill göra. jag undrar hur svårt det kan vara att starta en...

alma har börjat på dagis. inskolningen är inte klar, även om jag tycker att hon verkar redo för heldagar. tydligen älskar hon att vara där, lika mycket som jag anat. det kan ju alltid komma bakslag, men jag är inte orolig.

annars händer det inte så mycket. världens bästa tjej har fördelsedag nästa vecka. jag längtar nog nästan lika mycket som lovis. jag älskar när barnen fyller år, så man får skämma bort dem riktigt ordentligt. lovis har önskat att få en riktig prinsessfrukost med tårta, kakor och jordgubbar (har ni läst "så gör prinsessor" så förstår ni) och det ska hon självklart få! jag har även turen att sluta tidigt på onsdagar, så vi får nästan en heldag tillsammans.

storasyster fostrar lillasyster till att bli en prinsessa. så här ser båda ut, mest hela dagarna..

1 kommentar: