torsdag 9 september 2010

ny familjemedlem


idag var vi och hämtade en liten bebis. en liten kattunge vid namn Madicken. lovis har önskat sig en katt sedan.. ja sedan hon lärde sig prata och kunde berätta vad hon önskade sig. jag har alltid sagt att man inte kan ha katt i lägenhet med sedan vi började titta på hus har vi pratat mer och mer om katt. i sommras var vi på tomteland och lovis lämnade en önskelista till tomten, den enda som skulle stå var; en riktig katt. så nu har hon fått sin riktiga katt. madicken är en blandras av birma och maincoon och kommer bli semilånghårig (vad nu det menas).

jag är egentligen en aning skeptisk mot katter, då jag tycker det oftast är omberäknerliga och elaka. men jag har, för min dotters skull, börjat tänka om och nu är jag verkligen sååå kär i lilla Madicken.

5 kommentarer:

  1. Åååh vad fin hon är!! Och jag måste säga att hon är väldigt lik Doris i teckningen, tycker jag i alle fall!

    SvaraRadera
  2. Vilket söt liten tjej! Mia, du kommer ändra åsikt om katter helt, det vågar jag slå vad om :P Hoppas allt är bra med er annars.

    SvaraRadera
  3. Hej kusinen :) Vad roligt att hitta din blogg :) Kul att kunna följa ditt liv lite här, då vi så sällan ses! Grattis till husköpet också och den nya familjemedlemmen!

    Och vad stora dina flickor blir....

    Kramn Linda

    SvaraRadera
  4. ja hon är verkligen underbar! trodde inte jag skulle tycka om henne så mycket ;). imorse var jag upp 5 och letade efter henne för att se så hon hade det bra. ja maria jag tror du har rätt. jag kommer säkerligen ändra åsikt om katter. eller ja, vi får väl se hur det blir med främmande katter.
    kul linda att du hittade hit! jag brukar kika in en del på din blogg också, jag är så avis på ditt hem! du har det så fint!

    SvaraRadera